Περίληψη
Ο θεσμός της εκπαίδευσης αποτελεί δυναμικό πεδίο αγαθών προθέσεων για την
ψυχοπνευματική εξέλιξη των παιδιών αλλά και αποσταθεροποιητικών παραγόντων για την
ψυχική τους υγεία. Ένα από τα φαινόμενα που έχουν εισχωρήσει δυναμικά στο
επιστημονικό καλειδοσκόπιο είναι και ο σχολικός εκφοβισμός (bullying). Η επιστημονική
έρευνα και μελέτη αποσκοπεί να αναδείξει τα χαρακτηριστικά του φαινόμενου, τις
προεκτάσεις, τις εννοιολογικές διαφοροποιήσεις. Τα στελέχη και επαγγελματίες της
εκπαίδευσης αφενός οφείλουν να είναι ενήμεροι για τα σχετικά επιστημονικά πορίσματα
και αφετέρου να εξειδικεύουν την ειδική γνώση σε δράσεις αντιμετώπισης του φαινομένου.
Οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί, ίσως, οφείλουν να προεκτείνουν την ηθική τους ευθύνη σε
ριζοσπαστικότερες πρακτικές σε αντίθεση με τη δεδομένη επίλυση προβλημάτων-
συγκρούσεων στο πλαίσιο της ενημέρωσης και του διαλόγου. Η Προτεινόμενη πρακτική για
την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού αποτελεί το Θέατρο Φόρουμ-Θέατρο
Καταπιεσμένου όπου το βίωμα της καταπίεσης φωτίζεται στις συνθήκες που γεννάται ενώ
αποδομείται ως ψυχολογικό ζητούμενο και πολιτικό υπονοούμενο.
Λέξεις - κλειδιά: σχολικός εκφοβισμός, θέατρο φόρουμ-θέατρο καταπιεσμένου, θύτης-
θύμα, cyberbullying, Θεατρικό-παιδαγωγική πρακτική
Η Συνέχεια Εδώ:
Σπυρόπουλος Τρύφωνας
Εκπαιδευτικός Α/θμιας
Μεταπτυχιακός Φοιτητής Ειδ. Αγωγής Παν. Λευκωσίας
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου