Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι η αλλαγή της νοοτροπίας μας κατά τη διάρκεια της μάθησης επηρεάζει άμεσα το τι θυμόμαστε.
Οι άνθρωποι θυμούνται περισσότερο και μαθαίνουν καλύτερα όταν περιμένουν πως θα διδάξουν αυτές τις πληροφορίες σε ένα άλλο πρόσωπο, διαπιστώνει μια νέα μελέτη.
Η έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό Memory & Cognition, είπε σε κάποιους συμμετέχοντες ότι θα πρέπει να διδάξουν κάποιος άλλος ένα κείμενο, αφού το είχαν μάθει πρώτα οι ίδιοι (Nestojko et al., 2014).
Σε μια άλλη ομάδα σύγκρισης είπαν ότι απλά θα πρέπει να ελεγχθούν για τις πληροφορίες που είχαν μάθει.
Στην πραγματικότητα ο σκοπός των δύο ομάδων ήταν ο ίδιος, απλά να μάθουν ότι μελέτησαν, καμία από τις δύο δεν έπρεπε να διδάξει σε κάποιον όλα όσα έμαθαν.
Ο Δρ John Nestojko, επικεφαλής της μελέτης, εξήγησε τα αποτελέσματα:
"Όταν συγκρίνουμε εκπαιδευόμενους που αναμένουν ένα τεστ, μαθητές που περιμένουν να διδάξουν ότι έμαθαν, εκείνοι ανακαλούν στην μνήμη τους περισσότερο υλικό σωστά, οργανώνουν την ανάκλησή τους πιο αποτελεσματικά και έχουν καλύτερη μνήμη για ιδιαίτερα σημαντικές πληροφορίες.
Η άμεση συνέπεια είναι ότι η νοοτροπία του μαθητή πριν και κατά τη διάρκεια της μάθησης μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μάθηση, και ότι η θετική αλλαγή νοοτροπία ενός μαθητή μπορεί να επιτευχθεί αποτελεσματικότερα μέσω μάλλον απλών οδηγιών. "
Συσχετική επεξεργασία
Ο πιθανότερος λόγος για τον οποίο αυτό το αρκετά απλό τέχνασμα λειτουργεί είναι ότι τείνει να ενεργοποιεί αυτόματα πιο επιτυχημένες στρατηγικές μάθησης, το είδος που χρησιμοποιείται συνήθως από τους δασκάλους.
Η οργάνωση των πληροφοριών και η τοποθέτησή τους σε μια συνεκτική δομή είναι ζωτικής σημασίας συνιστώσες της αποτελεσματικής μάθησης.
Καραδάκης Γιώργος - Παναγιώτης, BA (Hons)
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας - Ψυχοθεραπευτής
Anglia Ruskin University
Πτυχίο Ψυχοκοινωνικών Σπουδών
MA Ψυχανάλυση και Σύγχρονη Κοινωνία
Brunel University, London
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου