Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πώς να μάθετε τα πάντα καλύτερα με μικροαλλαγές στην νοοτροπία σας




Νέα μελέτη διαπιστώνει ότι η αλλαγή της νοοτροπίας μας κατά τη διάρκεια της μάθησης επηρεάζει άμεσα το τι θυμόμαστε.

Οι άνθρωποι θυμούνται περισσότερο και μαθαίνουν καλύτερα όταν περιμένουν πως θα διδάξουν αυτές τις πληροφορίες σε ένα άλλο πρόσωπο, διαπιστώνει μια νέα μελέτη.

Η έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό Memory & Cognition, είπε σε κάποιους συμμετέχοντες ότι θα πρέπει να διδάξουν κάποιος άλλος ένα κείμενο, αφού το είχαν μάθει πρώτα οι ίδιοι (Nestojko et al., 2014).

Σε μια άλλη ομάδα σύγκρισης είπαν ότι απλά θα πρέπει να ελεγχθούν για τις πληροφορίες που είχαν μάθει.

Στην πραγματικότητα ο σκοπός των δύο ομάδων ήταν ο ίδιος, απλά να μάθουν ότι μελέτησαν, καμία από τις δύο δεν έπρεπε να διδάξει σε κάποιον όλα όσα έμαθαν.

Ο Δρ John Nestojko, επικεφαλής της μελέτης, εξήγησε τα αποτελέσματα:

"Όταν συγκρίνουμε εκπαιδευόμενους που αναμένουν ένα τεστ, μαθητές που περιμένουν να διδάξουν ότι έμαθαν, εκείνοι ανακαλούν στην μνήμη τους περισσότερο υλικό σωστά, οργανώνουν την ανάκλησή τους πιο αποτελεσματικά και έχουν καλύτερη μνήμη για ιδιαίτερα σημαντικές πληροφορίες.

Η άμεση συνέπεια είναι ότι η νοοτροπία του μαθητή πριν και κατά τη διάρκεια της μάθησης μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη μάθηση, και ότι η θετική αλλαγή νοοτροπία ενός μαθητή μπορεί να επιτευχθεί αποτελεσματικότερα μέσω μάλλον απλών οδηγιών. "

Συσχετική επεξεργασία

Ο πιθανότερος λόγος για τον οποίο αυτό το αρκετά απλό τέχνασμα λειτουργεί είναι ότι τείνει να ενεργοποιεί αυτόματα πιο επιτυχημένες στρατηγικές μάθησης, το είδος που χρησιμοποιείται συνήθως από τους δασκάλους.

Η οργάνωση των πληροφοριών και η τοποθέτησή τους σε μια συνεκτική δομή είναι ζωτικής σημασίας συνιστώσες της αποτελεσματικής μάθησης.

Καραδάκης Γιώργος - Παναγιώτης,  BA (Hons) 
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας - Ψυχοθεραπευτής

Anglia Ruskin University 
Πτυχίο Ψυχοκοινωνικών Σπουδών

MA Ψυχανάλυση και Σύγχρονη Κοινωνία

Brunel University, London

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αυτές είναι οι ψυχολογικές διαταραχές από τις οποίες πάσχουν οι πριγκίπισσες της Disney.

Και ζήσαν αυτοί καλά; 1.    Σταχτοπούτα: Εξαρτητική διαταραχή προσωπικότητας Φαίνεται πως η Σταχτοπούτα είναι μια μικρή περίπτωση εξαρτημένης διαταραχή προσωπικότητας (DPD) λόγω της έντονης συναισθηματικής εξάρτησης από τους άλλους και τις προσπάθειές της να τους ευχαριστεί. Επίσης επηρεάζεται η δεξιότητα της στη λήψη αποφάσεων, έτσι είναι καλό, το ότι έχει μια καλή νεράιδα να καθορίζει το τι θα φορέσει! 2.    Άριελ: Θησαυρισμός Ακριβώς, η συλλογή από χιλιάδες πιρούνια και μεταλλικά αντικείμενα δεν είναι τόσο αθώα τελικά. 3.    Αουρόρα: Το σύνδρομο της Ωραίας Κοιμωμένης Ένα εξαιρετικά σπάνιο σύνδρομο όπου ο πάσχον έχει έντονες εναλλαγές διάθεσης και πέφτει απότομο με βαθύ και μακρύ σε διάρκεια ύπνο. Προς υπεράσπιση της πάντως, αυτά προκαλεί το έντονο στρες του να είσαι πριγκίπισσα.  4.    Ραπουνζέλ: Οριακή διαταραχή Προσωπικότητας Η Ραπουνζέλ είναι κλεισμένη όλη της τη ζωή σε ένα πύργο απ...

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ: Λακάν, όσο πιο απλά γίνεται...

Ο Ζακ Λακάν είναι ίσως ο πιο ισχυρός από το ψυχαναλυτής, τουλάχιστον ισότιμος με τον Freud (από τους περίπου 20.000 ψυχαναλυτές στον κόσμο, περίπου οι μισοί είναι «λακανικοί»), αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τίποτα για αυτόν. Οι 10.000 αναλυτές που χρησιμοποιούν τις ιδέες του Λακάν, εργάζονται κυρίως στη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία και τη Νότια Αμερική. Για τον υπόλοιπο κόσμο, συμπεριλαμβανομένων της Αγγλίας και της Αμερικής, ο Λακάν είναι μια ιδιοφυΐα-σε-αναμονή, αναμένεται να τον "ανακαλύψουν" ερμηνεύοντας τον μέχρι σήμερα. Μα ποιος ήταν επιτέλους ο Λακάν; Ένας από τους μεγάλους στοχαστές της εποχής μας, που όμως θεωρούσε τον στοχασμό ως σύμπτωμα και τη σκέψη ως μια μορφή πάθησης; Ένας ιδεολόγος που σαγήνεψε τη νεολαία; Ένας αγύρτης που εξαπατούσε τον κόσμο χρησιμοποιώντας με αυθαίρετο τρόπο τον επιστημονικό λόγο; Στο βιβλίο αυτό ο Αλέν Βανιέ συνοψίζει τις κυριότερες θεωρίες του Ζακ Λακάν . Παρακολουθεί τη διαδρομή και την εξέλιξη της σκέψη...

Ο Μαγικός Καθρέφτης και η Κακιά Βασίλισσα στην Χιονάτη

Γιορτινές μέρες έχουμε, Χριστούγεννα, και ποιος δεν λησμονεί την παιδική του αθωότητα και ποιος δεν θα ήθελε όλη του η ζωή να ήταν όπως τότε. Απλή και μαγική σαν παραμύθι. Όμως πόσο απλά και πόσο μαγικά μπορεί να είναι τα παραμύθια, αφού είναι προϊόντα ανθρώπων και μάλιστα ενηλίκων; Ποιες πτυχές της ψυχολογίας ενός ανθρώπου ξεδιπλώνουνε μέσα από τους συμβολισμούς τα παραμύθια; Και ποιοι είναι αυτοί οι συμβολισμοί και τι αντιπροσωπεύουν; Σήμερα θα μιλήσουμε για το παραμύθι της Χιονάτης, και συγκεκριμένα, τις εικόνες της κακιάς μητριάς και του μαγικού καθρέφτη της. Η ιδέα της  Nancy van den Berg-Cook για είναι να μελετήσει το παραμύθι με επίκεντρο την σατανική βασίλισσα, παρά την Χιονάτη, και να δούμε τα γεγονότα από την μεριά της. Η   ιδέα   αυτή   προήλθε   από   ένα   εξαιρετικό   βιβλίο   του  Jacqueline Schectman: The Step Mother in Fairytales, Bereavement and the Feminine Shadow (1993). Πριν προχωρήσουμε με την ι...