Οι φυσικές αλλαγές στον κινητικό φλοιό που προκύπτουν από την
εκμάθηση και τον ύπνο.
Ο ύπνος μετά την εκμάθηση ενθαρρύνει τα κύτταρα του εγκεφάλου
για να κάνουν τις συνδέσεις με άλλα κύτταρα του εγκεφάλου, δείχνει έρευνα για
πρώτη φορά.
Οι συνδέσεις, που ονομάζεται δενδρικοί σπόνδυλοι, επιτρέπουν τη ροή των πληροφοριών
μεταξύ των συνάψεων.
Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο έγκυρο περιοδικό Science,
είναι τα πρώτα που δείχνουν φυσικές αλλαγές στον κινητικό φλοιό που προκύπτουν
από τη μάθηση και τον ύπνο (Yang et al., 2014).
Τα αποτελέσματα προέρχονται από μελέτες σε ποντίκια, τα οποία
είχαν τροποποιηθεί γενετικά με μία φθορίζουσα πρωτεΐνη σε νευρώνες τους.
Με την χρήση ενός μικροσκοπίου σάρωσης λέιζερ, η φθορίζουσα
πρωτεΐνη επέτρεψε στους επιστήμονες να παρακολουθήσουν και την εικόνα των
δενδρικών σπονδύλων πριν και μετά την εκμάθησή μιας νέας δεξιότητας. Σε αυτή
την περίπτωση ήταν η εξισορρόπηση σε ένα καλάμι εφοδιασμένο με καρούλι.
Μερικά από τα ποντίκια αφέθηκαν να κοιμηθούν αφού είχαν μάθει
να ισορροπούν επί της ράβδου, ενώ άλλα όχι.
Στους εγκεφάλους εκείνων που είχαν κοιμηθεί, υπήρξε μεγαλύτερη
ανάπτυξη των δενδρικών σπονδύλων σε αντίθεση με εκείνων που δεν είχαν κοιμηθεί.
Επιπλέον, το είδος της ικανότητας που έμαθαν τα ποντίκια –
είτε έτρεξαν προς τα μπρος είτε προς τα πίσω επί της ράβδου – έπαιξε ρόλο στην
ανάπτυξη των δενδρικών σπονδύλων.
Καραδάκης Γιώργος - Παναγιώτης, BA (Hons)
Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας - Ψυχοθεραπευτής
Anglia Ruskin University
Πτυχίο Ψυχοκοινωνικών Σπουδών
MA Ψυχανάλυση και Σύγχρονη Κοινωνία
Brunel University, London
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου